Om klubben

Gammel Rye Kajakklub blev stiftet i 1998 efter initiativ af lokale kajakroere, og vi har siden da haft hjemme ved et sving på Gudenåen på Odderholm lidt syd for selve Gammel Rye by.

Grundstenen til vores dejlige bådehus blev lagt i 2003 og året efter fandt indvielsen sted.

I bådehuset opbevares vores kajakker, pagajer, veste og andet udstyr, ligesom vi har mulighed for at klæde om, samt sidde og nyde en kop medbragt kaffe og en madpakke. Det er ikke luksus, men det fungerer!

Klubben har et bredt udvalg af både turkajakker og havkajakker, og klubbens medlemmer er en bred skare af unge og gamle, motionister og lidt mere seriøse, men fælles for os alle er, at vi nyder vores skønne natur i lokalområdet og engang imellem drister nogle af os sågar ud på havet omkring Danmark.

Af faste aktiviteter skal følgende fremhæves:

• Kursusforløb for nye roere fra foråret og hen over sommeren

• Klubtur til Salten Langsø og efterfølgende klubfest, første weekend i september,

• Tirsdagsroning i maj, juni, august og september.

Som medlem kan du deltage i vores Facebookgruppe - der kan du f.eks. aftale at ro sammen med andre.

Ønsker du at melde dig ind i klubben, kan du downloade en indmeldelsesblanket HER